(ŁOBEZ) Mieszkańcy Łobza coraz bardziej niepokoją się o stan zaawansowania prac przy budowie przedszkola w Łobzie. Choć już październik, to na palcu budowy niewiele się dzieje.
Przypominamy, że pierwszy termin zakończenia prac przy budowie przedszkola określony został na czerwiec tego roku. Później został przesunięty do końca września. A gdy okazało się, że i ten termin jest niewystarczający, przesunięto go kolejny raz – do końca roku.
Na temat sytuacji na terenie przedszkola radni nie rozmawiają podczas sesji Rady Miejskiej, być może nie ma o czym. Już kilka tygodni leży kostka przed budynkiem, ale dotychczas zdołano położyć jedynie krawężniki. Może ekipa czeka, aż wykończy sam obiekt, a jest jeszcze sporo do zrobienia, w tym pozbycie się skarp i hałd ziemi.
Prognozy pogody nie są zbyt sprzyjające szczególnie odnośnie opadów i przymrozków, ale kto wie, być może trzeci termin oddania obiektu przedszkola okaże się trafny i wraz z końcem roku zobaczymy uroczyste przecinanie wstęgi? MM
Z ostatniej chwili-dla zaniepokojonych. Podczas ostatniej sesji RADY M. z częściowo odczytanych hieroglificznych inskrypcji przy użyciu Długiej Rachuby dla odnotowania zjawiska upływu czasu postanowiono ukończyć budowle zaopatrując ją w datę 30 luty.
~
2012.10.17 12.25.28
Rysiu ty sie z łyczkami nie patyczkuj, tylko kopa w żopu i za drzwi !
~
2012.10.17 12.23.39
Tyle waszego co pujadacie :-))) tylko gadajcie do dupy bo już uszy bolą od waszego skomlenia !
~smutek
2012.10.17 12.17.15
"Czym się różni kadencja burmistrza od kolejki linowej w górach?..Niczym. I tu i tu widoki są piękne,rzygać się chce,a wysiąść nie można." "Jaka jest różnica między Tokio a Łobzem? Tokio jest miastem kwitnącej wiśni,natomiast Łobez kwitnącej lipy." Burmistrz wzywa wróżke;-w nocy śniły mi się ziemniaki,co to znaczy?-to znaczy że na jesień Pana wykopią,albo na wiosne posadzą." Jakie ziarnko taki snopek,jaki snopek taki cep,a na tronie nawet kiep nie przestaje być królem.
~
2012.10.17 11.09.52
Teoria spiskowa... - wykład Stanisława Michalkiewicza w Warszawie
Konsorcjum to organizacja zrzeszająca kilka podmiotów gospodarczych na określony czas, w konkretnym celu. Konsorcja są tworzone najczęściej w przypadku bardzo dużych lub ryzykownych inwestycji.
Celem zawiązania konsorcjum jest najczęściej wspólne działanie w realizacji konkretnego przedsięwzięcia gospodarczego, które ze względu na potencjał finansowy, przekracza możliwości jednego podmiotu (np. budowa autostrady, lotniska, itp.).
Utworzenie konsorcjum ma charakter najczęściej tymczasowy, czyli po osiągnięciu celu do którego zostało powołane (wybudowanie autostrady, lotniska) jest rozwiązywane.
Konsorcjum nie jest podmiotem gospodarczym, nie musi więc być rejestrowane, nie musi mieć odrębnej nazwy ani też siedziby. Podmioty tworzące konsorcjum są niezależne w swoich dotychczasowych działaniach (czyli w działaniach nie związanych z konsorcjum), a w działaniach związanych z konsorcjum realizują wspólną politykę finansową objętą porozumieniem.
Zawierając umowę konsorcyjną podmioty mogą określić, który z podmiotów lub osób będzie reprezentował konsorcjum na zewnątrz (może to być jeden podmiot, kilka, lub osoba trzecia).
Reprezentowanie konsorcjum winno mieć umocowanie prawne. Najczęściej jest sporządzana dodatkowa umowa między uczestnikami konsorcjum, a osobą lub podmiotem mającym je reprezentować. Konsorcja nie mają też wspólnego majątku (chociaż mogą mieć wspólne konto rozliczeniowe), a wszelkie formy płatności regulowane są przez firmę lub osobę reprezentującą konsorcjum.
Odpowiedzialność za zobowiązania w przypadku konsorcjum występuje najczęściej w dwóch wypadkach:
Gdy jeden z członków konsorcjum zaciągnął zobowiązania w imieniu własnym a nie konsorcjum, wówczas odpowiada tylko on, a nie konsorcjum.
Gdy zobowiązania zostały zaciągnięte przez całe konsorcjum, wówczas wszyscy członkowie konsorcjum odpowiadają solidarnie.
Ale to nie dotyczy Łobza - na szczęście dla co niektórych - gdzie są kary - może jak by ktoś inny składający ofertę wiedział że dostanie dodatkowo kasę na budowe i wydłurzą mu termin bez żadnej kary to też dał by niższa ofertę. W sumie to chyba nawet nie może. Skoro zdecydowali się budowac za kwotę i w terminie to dlaczego tego nie robia? i jak jeden z konsorcjantów zbankrutował to dlaczego konsorcjum nadal istnieje i dlaczego nadal buduje a raczej udaje że buduje i dlaczego gmina łobez placi ale tylko dostawcą z łobza sama a ci z poza łobza sa wydymani przez firme profil. dlaczego robia cesje płatności dla kumpli bo profil ma zablokowane przez komornika konto i gmina placi znajomym.
~
2012.10.16 09.32.18
Nie mówcie -takiego jednego kabana !
~
2012.10.16 09.31.38
A kogo chcecie odwołać, vel - odciągnąć od korytka ?
~
2012.10.16 09.30.18
Coś się jednak nauczyliście :-))) ode mnie :-))))...myśleć :-))))) Starzec !
~kk
2012.10.16 08.56.13
Na wniosek mieszkańców
Z inicjatywą przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania wójta na wniosek mieszkańców ma prawo wystąpić:
• grupa 5 osób posiadających prawo wybierania rady danej gminy,
• statutowa struktura terenowa partii politycznej działającej w gminie,
• organizacja społeczna posiadająca osobowość prawną, której statutowym terenem działania jest co najmniej obszar danej gminy.
O powstaniu takiej inicjatywy należy powiadomić wójta oraz komisarza wyborczego. Inicjator referendum powinien też podać do wiadomości mieszkańców gminy, na swój koszt, w sposób zwyczajowo w niej przyjęty, informację na temat tego, czego ma dotyczyć referendum oraz o przyczynach uzasadniających odwołanie wójta.
W ciągu 60 dni od powiadomienia wójta należy zebrać podpisy mieszkańców popierających tą inicjatywę. Aby referendum mogło zostać zorganizowane, inicjatywę musi poprzeć co najmniej 10% osób uprawnionych do głosowania.
Podpisy zbiera się na kartach zawierających:
• informacje o przedmiocie zamierzonego referendum oraz o tym, że poparcia nie można wycofać,
• nazwiska i imiona członków grupy inicjatywnej oraz imię, nazwisko i miejsce zamieszkania pełnomocnika – jeżeli inicjatorem referendum jest grupa obywateli,
• nazwę i adres siedziby statutowej struktury terenowej partii politycznej lub organizacji społecznej oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania pełnomocnika – jeżeli inicjatorem referendum jest partia polityczna lub organizacja społeczna.
Mieszkaniec gminy popierający wniosek o przeprowadzenie referendum powinien podać na karcie nazwisko, imię, adres zamieszkania i numer ewidencyjny PESEL oraz potwierdzić te dane własnoręcznym podpisem.
Po zebraniu podpisów inicjator referendum powinien przekazać komisarzowi wyborczemu wniosek o przeprowadzenie referendum wraz z kartami zawierającymi podpisy osób popierających tą inicjatywę i informacją o spełnieniu obowiązku poinformowania mieszkańców o planowanym głosowaniu.
Wniosku takiego nie można złożyć:
• przed upływem 10 miesięcy od wyboru wójta,
• później niż na 8 miesięcy przed zakończeniem kadencji,
• przed upływem 10 miesięcy od poprzedniego referendum.
Komisarz wyborczy w ciągu 30 dni od złożenia wniosku ma obowiązek wydać postanowienie o przeprowadzeniu referendum lub odrzuceniu wniosku (gdy zawiera on niedające się usunąć uchybienia: inicjator referendum nie wywiązał się z obowiązku poinformowania mieszkańców o planowanym referendum lub zebrano prawidłowo niewystarczającą liczbę podpisów i minął już termin na ich zebranie). W przypadku drobniejszych uchybień komisarz powinien zwrócić wniosek, nakazując ich usunięcie w terminie 14 dni.
Na postanowienie komisarza wyborczego odrzucającego wniosek o przeprowadzenie referendum przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
Czytaj także: Ile płacą samorządy za lokalne referenda> >
Kiedy dojdzie do odwołania
O terminie referendum decyduje komisarz wyborczy w postanowieniu o jego przeprowadzeniu. Głosowanie powinno odbyć się w dzień wolny od pracy w ciągu 50 dni od opublikowania postanowienia komisarza o przeprowadzeniu głosowania w wojewódzkim dzienniku urzędowym albo uprawomocnienia się wyroku sądu administracyjnego, uwzględniającego skargę na decyzję komisarza o odrzuceniu wniosku mieszkańców w sprawie referendum lub niedotrzymaniu terminu na rozpatrzenie wniosku.
Referendum jest ważne, jeżeli do urn poszło co najmniej 3/5 głosujących spośród tych, którzy uczestniczyli w wyborach, w których wybierano wójta. Wójt zostanie odwołany, gdy spośród ważnych głosów więcej będzie za odwołaniem niż przeciw.
Wygaśnięcie mandatu wójta oznacza też odwołanie jego zastępców. Do czasu nowych wyborów obowiązki wójta pełni osoba wyznaczona przez premiera. Premier powinien też niezwłocznie zarządzić wybory przedterminowe. Jeżeli jednak wniesiono protesty przeciwko ważności referendum, do czasu ich rozpoznania przez sąd nie zarządza się wyborów.
Protest może wnieść każdy uprawniony do wzięcia udziału w referendum, jeżeli uzna, że doszło do naruszenia ustawy z 15 września 2000 r. o referendum lokalnym i mogło to wywrzeć istotny wpływ na wynik głosowania. Protest należy skierować na piśmie do sądu okręgowego w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Sąd powinien rozpatrzyć protest w ciągu 14 dni. Na orzeczenie sądu okręgowego zainteresowanemu, komisarzowi wyborczemu i przewodniczącemu komisji wyborczej przysługuje w terminie 7 dni od daty jego doręczenia zażalenie do sądu apelacyjnego, które powinno być rozpatrzone w ciągu 30 dni.
Jeżeli referendum będzie przeprowadzone na wniosek rady gminy z innej przyczyny niż nieudzielenie absolutorium i będzie ważne, a więcej ważnych głosów zostanie oddanych przeciw odwołaniu wójta niż za, to rada zostaje rozwiązana.
Czytaj także: Skuteczne narzędzia kampanii wyborczej> >
Z orzecznictwa
Bezwzględna większość ustawowego składu rady gminy oznacza liczbę całkowitą głosów oddanych za wnioskiem, przewyższającą połowę ustawowego składu rady, a zarazem tej połowie najbliższą.
Uchwała TK z 20 września 1995 r.,sygn. akt W 18/94
Bezwzględna większość ustawowego składu rady wymagana jest dla podjęcia uchwały zarówno w sprawie udzielenia, jak i nieudzielenia absolutorium.
Wyrok NSA z 12 lipca 2002 r.,sygn. akt I SA/Lu 525/02
Z orzecznictwa
Z przepisów ustawy z 15 września 2000 r. o referendum lokalnym można wnioskować, że całkowite odrywanie podpisu od danych osobowych podpisującego, prowadzące w konsekwencji do przyjęcia, że prawidłowo złożony podpis to tylko podpis sensu stricte, czyli własnoręczny podpis, nie jest uzasadnione. Mieszkaniec popierający wniosek o referendum musi podać na karcie dane osobowe i potwierdzić je własnoręcznym podpisem. Sam podpis nie zawsze pozwala na zidentyfikowanie podpisującego, a często nie wystarczy podanie imienia i nazwiska. Tym samym dla organu weryfikującego poparcie dla wniosku o przeprowadzenie referendum znaczenie mają zarówno podpis, jak i inne, ustawowo określone, dane osobowe identyfikujące określoną osobę.
Wyrok NSA z 25 listopada 2008 r.,sygn. akt II OSK 1544/08
60-dniowy termin na zebranie podpisów mieszkańców gminy popierających inicjatywę referendum nie może być przedłużony.
~
2012.10.15 13.25.51
W Nowym Jorku jest 50 radnych, czyli jeden radny na 160 tysięcy ! Można ?
~smutek
2012.10.15 11.59.36
"Istnieje tylko dwóch dobrych ludzi-jeden zmarł,a drugi się jeszcze nie narodził."
~wiewiór
2012.10.15 08.32.07
To trzymajcie go w Łobzie i nie wpuszczajcie do lasu !
~gajowy
2012.10.15 08.31.23
co wam ryże łachmyty nie psuje, to dobry człowiek ?
~wiewiórki
2012.10.15 08.28.40
Protestujemy !
~
2012.10.15 08.27.48
Może ma alergię na swoim punkcie -polu krytyki. Jak taki wrażliwy -to najlepiej do lasu !