(GRYFICE) W Urzędzie Miejskim w Gryficach 10 lutego br. odbyło się posiedzenie Komisji Gospodarki, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, na której omawiano projekty uchwał, jakie zostały podjęte na XV sesji Rady Miejskiej w Gryficach 15 lutego br., ale też sprawy zgłoszone przez mieszkańców.
Spotkanie prowadził przewodniczący komisji radny Kazimierz Matuszewski.
Przedłużony termin zapłaty podatku
O głos poprosił właściciel firmy transportowej pan S. Zwrócił uwagę na to, że nie będzie w stanie do 15 marca br. zapłacić podwyższonego o 4, 2 % podatku od środków transportowych, jakie posiada. Po wymianie różnych opinii na ten temat ustalono, że termin zapłaty podatku można przesunąć na wrzesień br. Dyrektor PUP Tomasz Malczewski zastrzegł jednak, że w firmie musi być zachowany obecny stan zatrudnienia. W innym przypadku umowa, jak na razie nieformalna, a jedynie ustna, nie będzie miała racji bytu. Pan S. zaakceptował warunki i złoży stosowne podanie o przedłużenie terminu zapłaty podatku od posiadanych ciągników siodłowych i naczep.
Orlik 2012 i termomodernizacja Gimnazjum nr 1
Dyrektor Gimnazjum nr 1 w Gryficach, Zbigniew Hłąd, przedstawił członkom komisji swój pomysł na termomodernizację budynku gimnazjum i zagospodarowanie placu przyszkolnego, na którym kiedyś był kort tenisowy, a dzisiaj teren jest zajęty na magazyn materiałów budowlanych hali widowiskowo-sportowej. Dyrektor Hłąd uznał, że po oddaniu do użytku hali i uporządkowaniu zajętego terenu, w tym miejscu można by zbudować kolejny Orlik 2012. Jest bowiem wystarczająco dużo miejsca, by mogło powstać boisko do piłki nożnej, boisko do gry w koszykówkę i siatkówkę. Swój pomysł uzasadnił tym, że obecne boisko do koszykówki zostało zajęte pod budowę parkingów dla przyszłych użytkowników hali sportowej.
Przewodniczący Komisji ds. Sportu radny Tomasz Malczewski zauważył, że aplikacje na Orlika 2012 obowiązują jeszcze do maja czy nawet czerwca br., ale kończą się z rozpoczęciem Euro 2012. Burmistrz Gryfic Andrzej Szczygieł zabrał głos i stwierdził, iż na Orlika tak wielu chętnych nie ma i można spróbować aplikacji, bo dla gminy to wydatek 330 tys. zł, a resztę dofinansuje ministerstwo sportu i marszałek województwa, czyli łącznie do nowej inwestycji dofinansowanie wynosiłoby około 700 tys. zł.
Następną sprawą poruszoną przez dyrektora Hłąda była termomodernizacja budynku, która miała by polegać na wymianie okien (częściowo już wymienionych) i rezygnacji z kotłowni na miał oraz instalacji w niej pieca na gaz. Ponieważ przy budowanej hali widowiskowo-sportowej położono nową linię gazociągu i od niego do szkoły jest odgałęzienie. Ocenił, że koszty całego przedsięwzięcia zwróciłyby się po pięciu latach eksploatacji. Dyrektora Hłąda wysłuchano, zapytano o koszt wymiany okien, decyzji jednak nie podjęto. Wymiana 1 okna w Gimnazjum nr 1 to około 3,5 tys. zł , cena pieca gazowego to około 100 tys. zł, a muszą być 2, plus wymiana całej instalacji przepływowej i grzejników. Ale Orlik 2012, kto wie, może powstanie, a wtedy każda z gryfickich szkół miałaby swojego Orlika i sumie byłoby ich pięć w Gryficach. M
chyba przy hotelu nr 2 dobry dojazd i łatwo trafić
~
2012.03.01 08.54.27
Przy każdej szkole orlik. ....
~
2012.02.29 20.19.07
te zwolnienia w dwójce to się szykują i to pewniak, ale szkoły w tym roku nie rozwiążą chyb a, że w następnym
~ bp
2012.02.29 10.53.54
szkoły są rozwiązywane w całej Polsce nie tylko w powiecie gryfickim
~
2012.02.28 21.47.31
Idziemy razem na dno?
~
2012.02.27 22.21.11
Do GR - słyszałem, że 2 do rozwiązania a dzieci mają przenieść do 1. Taką plote dziś słyszałem, ciekawe co zrobią z budynkiem szkoły? Co do zwolnień w szkole to jeszcze nik nie dostał wypowiedzenia ale ma polecić około 10 nauczycieli.
~cristina barcelona
2012.02.26 20.02.39
Jak można nawet myślec o budowie nowego orlika jak juz mamy 4 i co?? Pozamykane na cztery spusty!! Brak pieniędzy na oswietlenie, brak animatorów. Po co kolejny orlik zagospodarujcie te, które są. A ten Dyzma T.M. specjalista od sportu... to jest prawdziwy sztukmistrz z Lublina. Jak ten pan ma czelność jeszcze sie krecic koło sportu. Ktoś tu dobrze zauważył 4 lata na stanowisku v-ce burmistrza pobory 5,000 albo lepiej i czym sie zajmował i jak to teraz wygląda nie trzeba głośno mówić. Proszę tylko zauważyć kto wygrywał przetargi na budowe orlików w naszej gminie kto podpisywał umowy i kto jest sponsorem druzyny Pana T.M niech zgadnę firma R... % jak to się nazywa bo zapomniałam :)
Cała gmina leży na dnie a kiedyś... nie było orlików i pięknych boisk a gmina tetniła sportem a teraz pozamykane piękne orliki, kluby na samym dnie, brak funduszy. ... obraz nedzy i rozpaczy. .. to wszystko przez was nie macie ludzie twarzy i jestescie biedni !! jesteście NAJWIĘKSZYM CIĘŻAREM NASZEJ GMINY!!
Urzędnicy, to taka grupa społeczna, o której można pisać prace doktorskie. Ciekaw jestem tylko, czy na tysiąc takowych dzieł, chociaż jedno byłoby pochwalne.
Rok temu z wyliczeń GUS-u wynikało, że w Polsce jest 463 tysiące darmozj urzędników.
Pół miliona osób siedzących na państwowych stołkach, a jak przychodzi akurat petent, to urzędnika nie uświadczysz (bądź uświadczysz niekompetentnego). Ludzie! Jak w tym kraju ma być dobrze, jeśli na same ich trzynastki w 2012 roku wydamy ponad 2 miliardy naszych polskich, kochanych, szeleszczących złotych!
Jest kryzys. Od co najmniej dwóch lat słyszę, że trzeba zaciskać pasa, oszczędzać, być przygotowanym do wyrzeczeń, płacić coraz większe podatki, podwyższać wiek emerytalny, żreć trawę, a niedługo płacić podatek od płacenia podatku, za zapłacony rok temu podatek. Szuka się oszczędności w kieszeniach, tych, którzy jeszcze ten chory kraj jakoś starają się trzymać za pysk. Podwyższamy co roku składki zusowskie, nakładamy nowe podatki, żądamy, by pracodawcy odprowadzali za pracowników niemal 40% od ich zarobków, a nie szukamy oszczędności tam, gdzie są najbardziej palące.
Według różnych wyliczeń, jeden zatrudniony biurokrata, to trzy stracone miejsca pracy w sektorze prywatnym.
Pytam się, dlaczego gnębi się w tym kraju ludzi uczciwie pracujących i marnuje się ICH zarobione pieniądze.
Wiedzą Państwo, że w latach 1990-2007 wzrost zatrudnienia w administracji państwowej wzrósł o 274%. Wiedzą Państwo, że koszt poboru podatków w Polsce jest jeden z najwyższych w strefie OECD i w 2004 roku wynosił 2,62 punkty (koszt w jednostkach walutowych na 100 jednostek przychodu podatkowego). Dla przykładu w Szwecji jest to 0,59 (oficjalne dane OECD).
Wiedzą Państwo, że uzyskanie pozwolenia na budowę w tym kraju trwa średnio 311 dni i składa się z 32 różnych procedur urzędowych (raport Banku Światowego Doing Business).
Wiedzą Państwo, że obciążenie administracyjne polskich przedsiębiorstw szacuje się na 37,3 MILIARDY złotych, czyli 2,9% polskiego PKB (raport Deloitte z 2010 roku).
Na koniec wspomnę o mojej ulubione wisience na tymże urzędasowym torcie. Mianem absurdu stulecia możnaby (a właściwie trzeba, ale jak macie lepsze to piszcie w komentarzach) nazwać trzymanie biura likwidatora FOZZ, które to funkcjonuje nieprzerwanie od 20 lat. Powiecie, że to nic specjalnego? Tyle tylko, że sam FOZZ został już dawno zamknięty, podobnie jak wszystkie sprawy sądowe z nim związane. Koszt utrzymania takiego biura? Bagatela – jeden milion złotych (rocznie!), z czego 80% idzie na pensje urzędnicze.
Niesłychanym problemem jest też nepotyzm. W niektórych miejscach nawet się z tym nie kryją.
W PAŻP (Polska Agencja Żeglugi Powietrznej) jest to zjawisko powszechnie akceptowane. Na 1715 pracowników, 670 osób posiada powtarzające się nazwiska, 198 pracowników jest ze sobą wprost powiązanych (stan na 2011 rok) – mają ten sam adres zamieszkania lub przyznają, że są krewnymi lub bliskimi członkami rodzin. Chęć zatrudnienia w PAŻP krewnych i znajomych mogła wynikać z bardzo atrakcyjnych wynagrodzeń. Średnie wynosiło 15,2 tys. złotych!
W zatrudnianiu rodziny nie widzi nic złego wicepremier (ten, który na zusowską emeryturę nie liczy).
- Powinno cieszyć, kiedy dzieci wykazują podobne zainteresowania i chcą iść w ślady rodziców – stwierdził kiedyś w TVN, Pawlak. – Jeśli są to ludzie, którzy zawodowo zajmują się takimi sprawami, to gdzie mają pracować? Czy za granicą, czy mają być wysyłani za granicę? Były takie czasy, gdy zsyłano ludzi na Syberię za to, że kontynuowali patriotyczne działania swoich poprzedników
Proszę zobaczyć, w jak idiotyczny sposób marnuje się miliardy złotych. Czy nie lepiej jest zająć się REALNĄ reformą gigantycznej machiny państwowej, zamiast wyciągać ostatnie zaskórniaki z kieszeni obywateli. Ile jeszcze można nakładać nowe podatki, by przeżreć je na urzędników, którzy będą ściągać kolejne podatki.
Koniec będzie pesymistyczny i smutny. Nie wierzcie moi Państwo, że tutaj coś się zmieni. Kto z rządzących może sobie pozwolić, na podniesienie łapy, na mafię urzędniczą. Przecież to pół miliona wyborców. A doliczcie jeszcze ich rodziny. Tak więc, do roboty przedsiębiorcy, zamiast siedzieć i czytać te dyrdymały. Ktoś tych ludzi wykarmić musi!
Karol Wasilewski (Misiek)
~
2012.02.25 14.58.47
KURIER SZCZECIŃSKI
WUP pod lupą prokuratury
Szukali i znaleźli
Są już pierwsze wyniki śledztwa w sprawie dotacji przyznawanych przez szczeciński Wojewódzki Urząd Pracy ze środków programu Kapitał Ludzki. I już wiadomo, że dochodziło do nieprawidłowości przy przyznawaniu pieniędzy.
Od ponad roku szczecińska Prokuratura Apelacyjna prowadzi śledztwo w sprawie nieprawidłowości, do których miało dojść podczas dystrybucji środków unijnych w ramach unijnego programu operacyjnego Kapitał Ludzki. Chodzi m.in o niegospodarność i oszustwa związane z uzyskiwaniem dotacji czy też finansowanie szkoleń dla bezrobotnych. W lutym ubiegłego roku funkcjonariusze szczecińskiej ABW wkroczyli do WUP w szczecinie i w PUP w Gryficach zabezpieczając dokumentację związaną ze środkami z Kapitału Ludzkiego.
Na razie śledztwo w tej sprawie przedłużono do kwietnia tego roku
- W toku są kontrole prowadzone przez Urząd Kontroli Skarbowej. Potrwają one jeszcze przynajmniej 3 mies. Jedna z nich została już zakończona. Wynika z niej, że doszło do nieprawidłowości przy rozdysponowaniu unijnych środków pomocowych – mówi prok. Anna Gawłowska Rynkiewicz ze szczecińskiej Prokuratury Apelacyjnej.
Swoje działania w tej sprawie prowadzi ABW, która bada rzetelność wystawianych dokumentów związanych z dotacjami m.in. faktur.
Na razie nikomu nie postawiono zarzutów. Przesłuchiwani są kolejni świadkowie z całego województwa dodaje prokurator Gawłowska Rynkiewicz
~
2012.02.25 14.43.27
polskie radio szczecin
Pierwsze nieprawidłowości przy wydawaniu środków unijnych przez urzędy pracy stwierdziła Prokuratura Apelacyjna w Szczecinie. To efekt śledztwa w WUP-ie i PUP-ie w Gryficach.
Na tym etapie postępowania prokuratura nie zdradza, o jakie nadużycia chodzi.
Śledztwo trwa od listopada 2010 roku. Dotyczy niegospodarności i oszustw podczas uzyskiwania dotacji na szkolenia dla bezrobotnych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Kilka miesięcy temu Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego zabezpieczyła dokumentację w obu urzędach. Biegli wciąż analizują materiały. Trwają też przesłuchania i kontrole skarbówki.
Budynki szkolne na hotele - świetny pomysł, Orliki na parkingi - już są utwardzone, nauczycielki na pokojowe - super, dokładne i wymagające z podejściem do ucznia przepraszam klienta, nauczyciele na ochronę i konserwatorów. Tak się zarządza Powiatem - z klasą i polotem - i pomyślcie to wasz doradca starosty o was pamięta i dba o wsa.
~DSA
2012.02.23 23.02.15
co do likwidacji szkół to ładny hotel powstanie z dwójki
razem z terenem rekracyjnym. Lodowisko, boisko Gratluje już wiem po co te remonty szkoły dla potencjalnych inwestorów? a reszta do jedynki bo szkoła duża a hotel w dwójce taki ładny i cichy
~DSA
2012.02.23 22.58.42
Niech jedynka nie podskakuje zrobi,i alejke obok niej
~
2012.02.23 22.56.23
To kogo rozwiązują? 1 czy 2 gimnazjum? To po co jedynce hala? Po co dwójce orliki? Po co w dwójce zwolnienia? Coś jest na rzeczy gimnazjum nr 2 do likwidacji?
~obserwator(ka)
2012.02.23 22.50.28
A co Ty myślisz? Podpis wiceburmistrza to cenny podpis. Brał za ten stołek niezłą gminną(z naszych podatków) kasę i biegał na otwarciach orlików. To też cenny wysiłek.