(ŁOBEZ) Komisja Budżetowa po przeanalizowaniu dokumentów w magistracie zwróciła uwagę na wiele nieprawidłowości; brakuje pokwitowań odbiorów materiałów, a cena za odśnieżanie wzrosła o niemal 400 proc.
Jeszcze w maju Komisja Budżetowa w składzie: Krystyna Bogucka – przewodnicząca oraz członkowie: Henryk Stankiewicz, Bogdan Górecki, Antoni Kużel, Wiesława Romejko, Tadeusz Sikora, Janusz Skrobiński i Lech Urbański przewertowali dokumenty w Urzędzie Miejskim, chcąc dokonać oceny wykonania budżetu za rok 2010. Szczególny nacisk położono na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska.
Po szczegółowym przeanalizowaniu materiałów oraz wyjaśnieniach urzędników komisja zauważyła, że w Urzędzie brakuje pokwitowania odbioru przez PWiK 270 ton żwiru, który został dostarczony na poletka do oczyszczalni. Radni nie znaleźli również informacji zapytania o cenę i negocjacji ceny przy zakupie tak znacznej ilości żwiru. Uwaga ta dotyczy również wykonania przyłączy.
Z protokołu komisji wynika, że koszt utrzymania pracowników w ramach prac interwencyjnych i publicznych wyniósł 102.466 zł. W tym miejscu radni wpisali; „Sprawa wymaga zastanowienia się nad inną formą wydatku i oczekiwań mieszkańców w temacie sprzątania”.
Radni zwrócili również uwagę na znaczny wzrost kosztów odśnieżania chodników wraz ze zwalczaniem śliskości. I tak w styczniu 2010 roku stawka wynosiła 42,80 zł, by w grudniu po 375-procentowym wzroście dojść do kwoty 160,50 zł. W styczniu gmina wydatkowała na ten cel 4.359 zł, by w grudniu za ten sam odcinek chodników wypłacić już – 20.797 zł. W takim wypadku komisja poprosiła o przedstawienie kalkulacji ceny. W pracach pozostałych wykonanych przez PWiK również nie było zapytania o cenę i brak jest protokołu odbioru. op