(ZŁOCIENIEC. ) Budynek dworca PKP w nowy rok wejdzie jako coraz większa ruina. Kolej na nim nie gospodarzy, mieszkańcy kilku tam mieszkań nie dadzą rady zadbać
o całość, gmina nie widzi interesu w topieniu
w całość pieniędzy, szczególnie, że nie za bardzo wiadomo,
po co – co
z tym fantem zrobić?
Miasto do tej pory wykonało tam wiele prac, które wykonać należało: przeniesienie dworca PKS, toalety, kasy biletowe, dworzec PKS, poczekalnie, itp. Widać teraz kolej na kolej, ale kolei w tym miejscu chyba długo nikt nie zobaczy.
Tory zarośnięte ponad metrową roślinnością, jedna z wież ciśnień kruszeje każdego dnia zrzucając na dół zbędny w tych warunkach balast, ławki na peronach nadal żadnej, itp. Jednak...
W tunelach w poniedziałek łatano betonowe ubytki, o których pisaliśmy. I nic więcej w tym miejscu długo się chyba nie wydarzy.
W telewizji wystąpił jeden z dyrektorów PKP w Szczecinie, który zapytany o swoją obecność na Złocienieckich Targach powiedział, że był na nich, by zbadać zapotrzebowanie Złocieńca na nowe połączenia kolejowe. Tak badał, że w Złocieńcu pojawiły się nowe połączenia.
Oto aktualny rozkład jazdy PKP – odjazd ze Złocieńca.
Do Szczecina: 5.45 (A), 7.43, 16.44
Do Runowa Pomorskiego: 5.45
(A), 7.43, 16.44, 19.38 (B).
Do Szczecinka: 5.25 (A), 10.36
(C), 20.41 (B,C).
A – kursuje oprócz25.XII, 9.IV
B – kursuje oprócz 25.XII. , 8.IV
C - ze Szczecina
Dworzec PKP pobudowano w roku 1913. - Mógłby dalej służyć i nawet kolejnym pokoleniom – mówił jego niedawny jeszcze zawiadowca Jan Sciurkowski. Na razie jest wiele niemocy z wszelkich stron, ale i chyba zwyczajnej niechęci. To także wynik tego, że jakie by tu wybory nie były, to zawsze rządzą ci sami. W skali ogólnopolskiej do niedawna Michnik, Balcerowicz, Geremek, Zoll. A w Złocieńcu jak to codziennie widać, słychać i czuć. Tadeusz Nosel