Urząd Miasta Świdwin wspiera finansowo usuwanie azbestu z terenu miasta Świdwin.
Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie Polski przewiduje całkowite usunięcie takich wyrobów z wszystkich obiektów w kraju do 31.12.2032 r. Koszty związane z usunięciem tych wyrobów ciążą na właścicieli nieruchomości, na terenie której się znajdują.
Urząd Miasta Świdwin stwarza możliwości pokrycia kosztów związanych z demontażem materiałów zawierających azbest, transportem odpadu niebezpiecznego, składowaniem oraz unieszkodliwianie poprzez składowanie odpadu na wysypisku do tego celu przeznaczonym.
O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz wspólnoty mieszkaniowe.
Szczegółowe zasady uzyskania dofinansowania określa „Regulamin dofinansowania usuwania i utylizacji odpadów szkodliwych zawierających azbest z obiektów mieszkalnych i gospodarczych położonych na terenie Miasta Świdwin”, który to znajduje się w BIP-ie na stronie internetowej Urzędu Miasta Świdwin (w zakładce Urząd Miasta - Zarządzenia Burmistrza). Wszelkich informacji na tematy związane z usuwaniem azbestu można uzyskać u inspektora ds. komunalnych Zbigniewa Hodowańca w Urzędzie Miasta Świdwin, pokój nr 30. (UM)