Na posiedzeniu w dniu 10 i 24 sierpnia Zarząd uzgodnił sprawę karencji w spłacie zaciągniętego przez ZOZ kredytu w Nordea Banku, którego poręczycielem był samorząd powiatowy.
Zarząd zaproponował, aby karencja w spłacie kredytu trwała do 28 lutego 2011 r. Likwidator Jakub Rogólski poinformował Zarząd o wątpliwościach, jakie budzi opinia szacunkowa określająca wartość rynkową sprzętu medycznego oraz wartości niematerialnych i prawnych ZOZ, sporządzona przez Piotra Kondraciuka - rzeczoznawcy majątkowego. W związku z tym likwidator zwrócił się z pismem do rzeczoznawcy o wyjaśnienia, podkreślając, że wycena jest elementarną podstawą ewentualnej sprzedaży majątku ZOZ.
W związku z wykazaną w sprawozdaniu finansowym ZOZ w Likwidacji w okresie od 1 maja do 30 czerwca 2010 r. stratą w wysokości 152.721 zł, Zarząd zobowiązał likwidatora do przedstawienia informacji o uzyskanych przychodach i ponoszonych kosztach przez ZOZ w Likwidacji w tym okresie.
Na ostatnim posiedzeniu Zarząd wyraził zgodę na sprzedaż sprzętu ruchomego tj. sekcji sprzątającej, wyposażenia kuchni, trzech samochodów sanitarnych: Mercedes, Peugeot i Volkswagen wraz z ich wyposażeniem a także samochodu osobowego Fiat Doblo.
Sprzęt sekcji sprzątającej oraz kuchni zostanie zbyty na rzecz podmiotów zewnętrznych, a samochody osobowe i ich wyposażenie będą przedstawione do sprzedaży Szpitalom Polskim S.A. z siedzibą w Katowicach, które dzierżawią szpital. W przypadku sprzedaży tych ruchomości uzyskane środki finansowe zabezpieczyłyby roszczenia części wierzycieli ZOZ. (r)